1. Kalite
Politikamız
Fakültemizin
kalite politikası, YÖK Kalite Güvence Sistemi ve Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı esas alınarak oluşturulmuş ve aşağıdaki
temel ilkeleri içermektedir:
·
YÖK Kalite Güvencesi esaslarına bağlı bir eğitim öğretim
anlayışı benimsenmesi. Ders izlencelerinin ve ders programlarının bu anlayış
çerçevesinde oluşturulması,
·
Eğitim Öğretim kadrosunun alanında yetişmiş akademisyenlerden
oluşması. Akademik kadroya atanacak kişilerin bilimsel yayın performansı ve
mesleki deneyimi açısından atanacakları programla uyumlu olmaları,
·
Derslerin güncel ve genel kabul görmüş kaynakçayla işlenmesi,
öğrencinin geniş literatür bilgisiyle donanmasına destek olunması,
·
Öğrencide genel kültürel birikim oluşturacak derslere de yer
verilecek bir eğitim öğretim anlayışı,
·
Eleştirel, sorgulayıcı, yeniliklere açık, yaratıcı kişilerin
yetiştirilmesine yönelik bir eğitim kalitesi anlayışı,
·
Toplum ve dünya gerçekleriyle uyumlu bir eğitim öğretim
anlayışı. Güncel konuları içeren seçmeli dersler,
·
Öğrencilerin sosyal kimliklerinin güçlendirilmesine olanaklar
sağlanması,
·
Mesleki donanımın yanı sıra ülke ve dünya sorunlarına duyarlı,
insanlık yararına çalışmaya eğilimli bireylerin yetiştirilmesi,
·
Gerek mesleki gerekse meslek dışı yaşamında ahlaki değerleri
sahiplenen, etik ilkelere bağlı kişilerin yetiştirilmesine uygun bir eğitim
öğretim politikası,
·
Dünya üniversiteleriyle iş birliğine uygun bir eğitim öğretim
anlayışı.
2.
Değerlerimiz
Bucak Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi olarak eğitim öğretim politikamızı aşağıdaki değerler
ışığında oluşturmuş bulunmaktayız:
·
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi genelinde belirlenmiş olan
değerleri esas alan bir anlayış.
·
Genel insani değerlere saygıyı güçlendiren,
·
Ülke ve yurt sevgisini pekiştirmeye yönelik,
·
Bilimde nesnelliği önemseyen,
·
Adalet ve eşitlik ilkesinden ödün vermeyen,
·
Irk, cinsiyet, etnik, dil, din vb. ayrımlar yapmaksızın bütün
insanlara eşit davranan,
·
Öğrenci odaklı, öğrenci memnuniyetini temel ilke edinmiş,
·
Çalışan personel (akademik ve idari) huzur ve güven içerisinde
görev yapmasına ortam sağlayan, önce insan anlayışını esas alan bir anlayış.
3. Temel
Stratejimiz
Bucak Bilgisayar ve Bilişim Fakültesinde öğrenci odaklı; öğrenci ve çalışan memnuniyetinin esas
alındığı, iç ve dış paydaşlarla koordineli yürütülen bir yönetim stratejisi
benimsenmiştir. Eğitim-öğretimin ve karar alma sürecinin her kademesinde
paylaşım önemsenmektedir. Yönetimde ve karar oluşturma süreçlerinin şeffaflığı
önemsenmektedir. Eğitim öğretim ve yönetim stratejilerinin belirlenmesinde YÖK
Kalite Güvence Sistemi ilkeleri temel alınmakta; Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinin
insan odaklı anlayışından ödün vermemeye dikkat edilmektedir. Öğrenci ve Rektör
Buluşma Toplantıları, Öğrenci ve Personel Memnuniyet Anketleri bu anlayış ve
stratejinin somut göstergeleridir.
4. Kalite
Yönetim Sistemi ve Unsurları
4.1.
Fakülte Yönetimi, Kurul ve Komisyonlar
Bucak Bilgisayar ve Bilişim Fakültesinin yönetimi dekan, dekan yardımcıları, bölüm başkanları,
fakülte sekreteri, fakülte yönetim kurulu, fakülte kurulu, özel alanlarda
oluşturulmuş komisyon ve koordinatörlükler biçimindedir.
YÖK
Kalite Güvencesi Yönetmeliği esaslarına uygun ve Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Kalite Kurulunun belirlemiş olduğu ilkeler çerçevesinde fakülte dekanı
tarafından oluşturulmuş olan Fakülte Kalite Kurulu, Kalite Yönetim Sisteminin
merkezi unsurudur.
5. Kalite
Güvence Sistemi
5.1.
Kalite Kültürü
Kalite öncelikle bir kültürdür ve bu kültürün yerleştirilmesi için sistemin çok etkin oluşturulması ve işleyişin sürekli kılınması gerekmektedir. Bu bilinçten hareketle Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi Kalite Kurulu da paydaşlarla sürekli görüşmeler yaparak, sektörden meslek insanlarının katılımıyla gerçekleştirilen seminerler, sempozyumlar, panel ve çalıştaylarla eğitimde kalitenin sağlanması, korunması ve geliştirilmesi için sürekli bir iş birliği içerisinde bulunmaktadır. Aynı zamanda söz konusu kalite kültürünün sistemli bir yapıya kavuşturulması için de YÖK Kalite Güvence Sistemi ilkeleri esas alınmış bulunmaktadır.
5.2. PUKÖ
Döngüsü
Bucak Bilgisayar ve Bilişim Fakültesinde eğitim öğretim ve tüm akademik faaliyetler Şekil 1’de yer alan PUKÖ döngüsü esas alınarak işletilmektedir.
Şekil 1.
PUKÖ döngüsü
Buna göre
YÖK Kalite Güvencesi, dış paydaş görüşleri alınarak, iç paydaşlarla koordineli
biçimde planlanan eğitim öğretim ve akademik faaliyetler, uygulama sürecinde de
söz konusu iş birlikleri ve koordinasyonla işletilmektedir. Örneğin,
öğrencilere uygulanan memnuniyet anketleriyle eğitim öğretime ilişkin geri
bildirimi alımı sağlanmakta, aksayan yanlardaki uygulamalar yeniden
düzenlenmektedir. Eğitim-öğretimin kalitesi, ders izlenceleri, öğretim elemanı
performansı sürekli ölçülmekte ve aksayan yanlar güçlendirilmektedir. Dış
paydaşlarla yapılan toplantılar ve görüşmelerle eğitim öğretimin güçlendirilmesine
özen gösterilmektedir. Böylece planlama, uygulama, kontrol altında tutma ve
önlem alma aşamaları sürekli izlenerek PUKÖ döngüsü en verimi biçimde
işletilmektedir.
5.3.
Paydaş ve Paylaşım
Kalitede
paydaş ve paylaşım önemlidir. Bucak Bilgisayar ve Bilişim Fakültesinde iç paydaşlarla
koordineli işleyiş, dış paydaşlarla da iş birliği halinde bir yönetim ve
işletim anlayışı benimsenmiştir ve uygulanmaktadır. Öğrenci memnuniyet
anketleri, Rektörle Buluşma toplantıları, bölüm başkanlarının öğrencilerle
buluşmaları, dekan ve öğrenci buluşmaları iç paydaşlarla birlikte çalışmanın
önemli uygulamalarıdır.
5.5.
İzleme ve İyileştirme Süreci
Eğitim-öğretimde
kalite sürecinin süreklilik kazanması ve güçlenerek devamı için sürekli olarak
izlenmesi, gözlenmesi, varsa aksaklıkların giderilmesi önem taşımaktadır. Bunun
için de Bucak Bilgisayar ve Bilişim Fakültesinde, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Kalite Kurulunun da yönlendirmeleri doğrultusunda ders izlencelerinin sürekli
güncellenmesi, öğrenci memnuniyet anketlerine yansıyan sorunların çözüme
kavuşturulması ve çözüm odaklı değerlendirilmesi, öğrencilerle sürekli
iletişimde kalarak aksaklıkların anında alınması ve çözüme kavuşturulması,
eğitim öğretim fizik koşullarının sürekli kontrol edilmesi, ihtiyaçların anında
saptanması ve giderilmesi için ilgili süreçlerin yönetilmesi sağlanmaktadır.
Çevrim
içi ve yüz yüze eğitim seçeneklerinin öğrencinin öğrenmesine en uygun şekilde
düzenlenmesi ve bu süreçlerin hem öğretim elemanı hem de öğrenci açısından
aksaksız yönetilmesi, bu amaçla sürekli iletişim halinde olunması
sağlanmaktadır.
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bucak Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi
Cami Mahallesi Türkerler Caddesi 301. Sokak Bucak/BURDUR 15300
+90 248 213 81 60
+90 248 213 82 10
bbbf@mehmetakif.edu.tr
© 2018 Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi